Specialista in nutritie Lygia Alexandrescu te ajuta sa te hranesti corespunzator

Lector universitar doctor Lygia Alexandrescu – consultant in nutritie, specialist la Centrul de slabire si consultanta nutritionala “Natural Silhouette” recomanda fetelor noastre, urmatoarele:

Un mic dejun consistent, carne in fiecare zi, fructele si painea nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia celor care nu-si vad capul de treburi.

De dimineata pana seara o tii numai in cursuri, examene, interviuri si castinguri? In niciun caz nu poti sa iti rezumi micul dejun la o cafea si cateva tigari. Un om foarte activ trebuie sa manance de doua ori mai inteligent.

Recomand ca ziua sa inceapa cu un mic-dejun copios, alcatuit din proteine si carbohidrati. Din punct de vedere nutritiv, trebuie sa eviti distantele mari intre mese.

La masa de dimineata este permis orice, insa nu abuza de unt sau grasimi animale, nici nu iti pune in fata si omleta, si sunca, si file de pui. Pranzul este si el obligatoriu.

Daca iti suna telefonul mobil, esti cu laptopul pe genunchi sau absorbita de proiectul la care lucrezi, poti consuma, la repezeala, un fruct, un fresh de fructe ori un supliment cu proteine.

Fara fructe dupa cina.

Intre fast-food si restaurant, alege a doua varianta. O masa tip fast-food contine multe grasimi saturate, care cresc colesterolul, aditivi alimentari si multa sare.

Ar fi ideal ca intre mic-dejun si pranz sa existe o masa de fructe. Este foarte bine sa ai in sertarul biroului un fruct uscat, o banana ori o conserva de ananas. Iar pe la ora patru, un fresh de fructe sporeste energia necesara celor activi si prinsi cu diverse activitati.

Masa de seara ar trebui sa contina numai proteine, nu si carbohidrati (n.r. – se regasesc in dulciuri, dar si in fainoase). Un file de peste sau de pui la gratar, alaturi de o salata de legume sunt o alegere excelenta.Nu manca nimic prajit, nimic pane sau foarte gras. Seara spune un “nu” hotarat dulciurilor, alcoolului ori fructelor. Consumate dupa cina, fructele nu fac decat sa creasca nivelul insulinei.

Sportul si apa te mentin in forma.

Nu trebuie sa te apuce somnul la birou, in fata proiectului ori la un examen ce pare fara sfarsit, dar evita cafeaua in exces.

E diuretica si duce la deshidratare. Bea suficienta apa.  Spre exemplu, o persoana cu greutatea de 50 de kilograme ar trebui sa bea un litru si jumatate de apa pe zi. Si pastreaza intotdeauna in servieta cateva smochine, ca sa le rontai pe parcursul zilei. Cu toate ca esti foarte ocupata, fa in asa fel incat sa dormi opt ore pe noapte si sa faci miscare in aer liber. Nu un efort sustinut, deoarece organismul este extenuat din cauza muncii.

Urcatul scarilor ori o plimbare prin parc, pret de 45  de minute,  sunt suficiente pentru a-ti asigura o conditie fizica buna.

Similar Posts:

    None Found

Leave a Reply